Chers membres de la communauté d'entraide,

Nous rencontrons actuellement des ralentissement qui touchent uniquement les serveurs de notre gamme de produit Somfy Protect. Ces ralentissement peuvent entraîner des soucis de fonctionnement et de programmation pour les systèmes Home Alarm, Security Camera, One et One +. Nos équipes travaillent actuellement pour que le problème soit résolu au plus vite.

Le fonctionnement des produits des autres gammes ne sont pas impactés par ce ralentissement.

Nous vous prions de bien vouloir nous excuser pour la gêne occasionnée.

L’équipe des Yellow’s

Cette question a été résolue

Configuring blinds (io)

Hi!

During last week we had a big thunderstorm in the evening and few times there was an electricity cut. It happened that just when we lowered the blinds an electicity cut appeared. Afther this happened 4 out of 18 blinds cannot position any more in my position. They can only position in fully open or fully closed position.

I have a TahomaPad io and a Situo 5 Variation A/M io. With both controllers blins only go fully up or in completelly closed position.

I'm only experienced in creating scenarios... but not with configuring this "installation" stuff. I can recall that when I got blinds installed the guy told it is not possible to set this things like up/down limits or my position with TahomaPad. Hopefully, it is possible to do it with Situo 5... cause I'd like to do it myself.

Looking forward to any idea.

Kind Regards,
Grega

Gregor B.
Gregor B.

Gregor B.

Niveau
1
262 / 750
points
Code postal:
Spécialité:
Mon produit Somfy favori:
Ma petite astuce:
Raison sociale:
Adresse:
Ville:
Site internet:
Activité professionnelle:
  • Partager cette question
    Robert P.
    Robert P.

    Robert P.

    Niveau
    4
    5000 / 5000
    points
    Code postal:
    Spécialité:
    Alarme et Domotique
    Mon produit Somfy favori:
    Tahoma
    Ma petite astuce:
    Raison sociale:
    Plus Domotique SAS
    Adresse:
    Ville:
    Site internet:
    www.laboutique.plusdomotique.fr
    Activité professionnelle:
    Expert en alarme et domotique

    or where are you from...
    :)

    Cette réponse vous a-t-elle aidé ?

    Non (8)

    Oui (1)

    11%

    11% des internautes ont trouvé cette réponse utile

    Les autres réponses

    Anonyme
    Anonyme

    Anonyme

    Niveau
    4
    5000 / 5000
    points
    Code postal:
    45130
    Spécialité:
    Mon produit Somfy favori:
    Tahoma
    Ma petite astuce:
    Réfléchir avant d'agir !
    Raison sociale:
    Adresse:
    Ville:
    Huisseau sur Mauves
    Site internet:
    Activité professionnelle:
    Directeur Informatique

    Hello !

    from what country you're ?

    Gregor B.
    Gregor B.

    Gregor B.

    Niveau
    1
    262 / 750
    points
    Code postal:
    Spécialité:
    Mon produit Somfy favori:
    Ma petite astuce:
    Raison sociale:
    Adresse:
    Ville:
    Site internet:
    Activité professionnelle:

    Hi!

    I'm from Slovenia.

    Regards,
    Grega

    Anonyme
    Anonyme

    Anonyme

    Niveau
    4
    5000 / 5000
    points
    Code postal:
    45130
    Spécialité:
    Mon produit Somfy favori:
    Tahoma
    Ma petite astuce:
    Réfléchir avant d'agir !
    Raison sociale:
    Adresse:
    Ville:
    Huisseau sur Mauves
    Site internet:
    Activité professionnelle:
    Directeur Informatique

    Hello !

    try this :

    http://www.somfy.si/

    Gregor B.
    Gregor B.

    Gregor B.

    Niveau
    1
    262 / 750
    points
    Code postal:
    Spécialité:
    Mon produit Somfy favori:
    Ma petite astuce:
    Raison sociale:
    Adresse:
    Ville:
    Site internet:
    Activité professionnelle:

    Hi!

    I have borrowed Set&Go in order to set all my external blinds. Beside 18 blinds (0-90 deg., J4 io motors) I have also Tahoma Pad and Situo 5 Variation AM.

    I have few questions regarding the use of Set&Go:

    1. I successfully receive security key from Tahoma Pad. All 18 blinds is successfully read. However, when I try to add 1W device (Situo 5 Variation AM), the identification fails?! When Set&Go is ready to connect to it, I press PROG for 2 s that blinds response with short move, but the procedure fails anyway. Please see image "1". Can you please help me with this?

    2. Then in "Readjustment procedure" I have troubles to clearly understand the difference between "Tilting travel" and "Flat slats". What exactly am I setting in these two steps? Please see image "2".

    3. In the "Tilting travel" dialog box (please see image "3") I can also enter the value. What does this value represent? How can I determine this value? May I copy this value from one blind and just enter it for all the other blinds?

    4. I have watched the video for setting "Flat slats", but I'm still not sure what to set in this step? Please for explanation.

    5. I can also setup "my" position on the Situo 5 VariationAM. Is this "another my" position than the one that is configured on the motors?

    I'm looking forward to your explanations! Thank you in advance and Kind Regards,
    Grega

    Gregor B.
    Gregor B.

    Gregor B.

    Niveau
    1
    262 / 750
    points
    Code postal:
    Spécialité:
    Mon produit Somfy favori:
    Ma petite astuce:
    Raison sociale:
    Adresse:
    Ville:
    Site internet:
    Activité professionnelle:

    Anybody? Please...

    Gladys B.
    Gladys B.

    Gladys B.

    Niveau
    4
    5000 / 5000
    points
    Equipe
    Code postal:
    74300
    Spécialité:
    Mon produit Somfy favori:
    Ma petite astuce:
    Raison sociale:
    Adresse:
    Ville:
    Site internet:
    Activité professionnelle:

    Hello Gregor,

    The Set & Go is a product which is marketed installers.
    So, I advise you to contact your installer or Somfy Slovenia.

    Regards.

    Gregor B.
    Gregor B.

    Gregor B.

    Niveau
    1
    262 / 750
    points
    Code postal:
    Spécialité:
    Mon produit Somfy favori:
    Ma petite astuce:
    Raison sociale:
    Adresse:
    Ville:
    Site internet:
    Activité professionnelle:

    Hi!

    But my installer gave me the Set&Go module to "play" on my own;)

    I just need to clarify those 5 questions if possible:)

    Thanks a lot!!!

    Kind Regards,
    Grega

    Gladys B.
    Gladys B.

    Gladys B.

    Niveau
    4
    5000 / 5000
    points
    Equipe
    Code postal:
    74300
    Spécialité:
    Mon produit Somfy favori:
    Ma petite astuce:
    Raison sociale:
    Adresse:
    Ville:
    Site internet:
    Activité professionnelle:

    Hello,

    You can ask your questions here but I'm not sure I can answer you.
    Set&Go is used by installers, I have never used it.
    Your installer should be able to answer you.

    Regards.

    Haut de page

    © Tous droits réservés Somfy 2017 - Découvrez toutes nos solutions domotiques pour la maison: la domotique sans fil, les box domotiques, nos partenaires domotiques, des moteurs à la domotique, faire installer sa domotique, la domotique dans la maison neuve, faire son installation domotique, acheter sa domotique en ligne, l'alarme domotique