Chers membres de la communauté TaHoma,

Nous vous informons que les box TaHoma et Somfy Box ont été mises à jour, il s'agit de la Version 2017.3.4-5.

Si vous rencontrez des difficultés de connexion à l'interface par ordinateur, merci de supprimer les caches et les cookies de votre navigateur web.

Pour plus de détails concernant les nouveautés de cette mise à jour, n’hésitez à consulter le lien suivant :

Quelles sont les nouveautés apportées par la mise à jour TaHoma 2.6 ?

Nous vous prions de bien vouloir nous excuser pour la gêne occasionnée.

L'équipe des Yellow's

Question en attente de réponse

External blinds loosing configuration after power outage

Dear!

I have already reported that I have 18 external blinds with J4 io motors together with Slim Receivers io. Unfortunatelly, after every electricity outage one or more blinds get messed. They lose its "my positions", so I can only steer them fully open or fully close. Only possibility is that I again program them. This in extremelly annoying and I hardly believe that this is the case.

What are your experiences? Hopefully somebody can help me with some idea? Upgrade?

Kind Regards,
Grega

Gregor B.
Gregor B.

Gregor B.

Niveau
1
262 / 750
points
Code postal:
Spécialité:
Mon produit Somfy favori:
Ma petite astuce:
Raison sociale:
Adresse:
Ville:
Site internet:
Activité professionnelle:
  • Partager cette question

    Réponses

    Anonyme
    Anonyme

    Anonyme

    Niveau
    4
    5000 / 5000
    points
    Code postal:
    45130
    Spécialité:
    Mon produit Somfy favori:
    Tahoma
    Ma petite astuce:
    Réfléchir avant d'agir !
    Raison sociale:
    Adresse:
    Ville:
    Huisseau sur Mauves
    Site internet:
    Activité professionnelle:
    Directeur Informatique

    Hi Gregor

    How old are your equipment?
    There seems to be a memory problem.

    Regards

    Gregor B.
    Gregor B.

    Gregor B.

    Niveau
    1
    262 / 750
    points
    Code postal:
    Spécialité:
    Mon produit Somfy favori:
    Ma petite astuce:
    Raison sociale:
    Adresse:
    Ville:
    Site internet:
    Activité professionnelle:

    Hi Jean-Luc!

    Equippment was installed 2 years ago.

    Kind Regards,
    Grega

    Anonyme
    Anonyme

    Anonyme

    Niveau
    4
    5000 / 5000
    points
    Code postal:
    45130
    Spécialité:
    Mon produit Somfy favori:
    Tahoma
    Ma petite astuce:
    Réfléchir avant d'agir !
    Raison sociale:
    Adresse:
    Ville:
    Huisseau sur Mauves
    Site internet:
    Activité professionnelle:
    Directeur Informatique

    Hi !

    So contact your installer.
    They must still be guaranteed.

    Gregor B.
    Gregor B.

    Gregor B.

    Niveau
    1
    262 / 750
    points
    Code postal:
    Spécialité:
    Mon produit Somfy favori:
    Ma petite astuce:
    Raison sociale:
    Adresse:
    Ville:
    Site internet:
    Activité professionnelle:

    Hi!

    That's my problem. They constantly blame IO technology (they told me that I'm still the only one with IO that every body else is using RTS), that it is not so good... They simply gave me Set&Go module that I program them after each power outage as they terribly lack of experiences...

    So, is it possible that there is some memory problem with Slim Receivers? Were there any new versions? Is it possible to upgrade or need to be exchanged?

    I will appreciate any information.

    Kind Regards,
    Grega

    Thomas M.
    Thomas M.

    Thomas M.

    Niveau
    4
    5000 / 5000
    points
    Equipe
    Code postal:
    74300
    Spécialité:
    Mon produit Somfy favori:
    Ma petite astuce:
    Raison sociale:
    Adresse:
    Ville:
    Site internet:
    Activité professionnelle:

    Good afternoon Gregor,

    You said that the J4 motors lose their "My postions" after every electricity outage. Is it the only program that they lose ?

    There is no kown problem with Slim Receivers IO or RTS. The answer gave by your installer is not professionnal. There is no difference for the "My position" between RTS and IO. Your installer should contact our technical assistance for professional if they need help.

    Best Regards,

    Gregor B.
    Gregor B.

    Gregor B.

    Niveau
    1
    262 / 750
    points
    Code postal:
    Spécialité:
    Mon produit Somfy favori:
    Ma petite astuce:
    Raison sociale:
    Adresse:
    Ville:
    Site internet:
    Activité professionnelle:

    Dear Thomas!

    Thank you for your answer!

    To clarify: out of 18 blinds practically at every power outage one of few blinds "get messed". This mean that I can only move this blinds to completelly closed or completelly opened. If I try to steer them to e.g. horisontal position, they open completelly.

    The solution I found here is that using Set&Go I readjust the non-working blind by setting Tilting travel. I have all blinds set to 28. When I open Tilting travel for a messed-up blind it shows something like 28456. I manually set it back to 28, confirm and afterwards it Works normally.

    I'm really keen on Somfy IO and I would like to purchase some additional devices for lighting (like outdoor lighting put on timer), but absolutelly need to solve the power outage issue...

    Thank you in advance and Kind Regards,
    Grega

    Haut de page

    © Tous droits réservés Somfy 2017 - Découvrez toutes nos solutions domotiques pour la maison: la domotique sans fil, les box domotiques, nos partenaires domotiques, des moteurs à la domotique, faire installer sa domotique, la domotique dans la maison neuve, faire son installation domotique, acheter sa domotique en ligne, l'alarme domotique