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L’équipe des Yellow’s SOMFY

Question en attente de réponse

Tahoma and Verisure

Hello,

Since Sunday evening it has not been possible to Arm/Disarm the Verisure alarm from the Tahoma Interface.

When the alarm is armed directly from the Verisure, we can see the status of the alarm on the Tahoma Interface updated correctly.

Could you please check the interface between Somfy and Verisure to ensure no problems.

Thanks.

Adam G.
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    Bonjour, pour information même problème chez moi, depuis la même date. Le contrôle est OK, mais le status ne l'est pas.
    ------------------------------
    Hi, for information, same issue on my side, since the same period. Control is OK but status update remains stuck.

    Bonjour Gab,

    Comme Thomas l'a indiqué précédement ce problème n'a rien à voir avec Somfy, Verisure est bien au courant de se problème et ils sont les seules à pouvoir solutionner ce problème.
    Merci de vous rapprocher de Verisure pour ce genre de plaintes.

    Bonne journée,

    Kim Seng N.
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    La correction était prévue pour le 28/08 et nous sommes le 1/09 et cela ne fonctionne pas ! Quelqu’un a des nouvelles de Vérisure ?

    Gab C.
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    J’ai appelé Verisure vendredi 30 Août pour avoir un status. Ils m’ont confirmé que le problème est bien chez eux, mais pas encore résolu et qu’ils y travaillent, sans pour autant pouvoir me donner une date de resolution. Bref, il faut patienter...

    Adam G.
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    Dear all,

    I contacted Verisure after 6 weeks of no service and they informed me that they still don't know when it will be restored.

    On another note; they did cut my Verisure bill by 50% for the month of September. So if you have the patience to contact them, it may be worth it, they will make a commercial gesture.

    Regards,
    Adam

    Laury
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    Hi Adam,
    Thanks for your message, do you have a number for Verisure?
    When I call them, they always pretend that they don’t know this issue....
    Regards,
    Laury

    Adam G.
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    Hi Laury,

    I've been in contact with them through direct messaging on Twitter (@VerisureFrance). They tried to get me to call them at 09 74 50 06 04, but I insisted that I didn't have time for that and they've been responding rapidly through Twitter.

    -Adam

    Gab C.
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    Salut, le problème semble résolu depuis ce matin.
    Le status de l'alarme remonte correctement dans Tahoma. Le contrôle fonctionne aussi également.

    Hi, the issue seems to be resolved since this morning. Alarm status is correctly updated on Tahoma. Control works as well.

    Laury
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    Works well for me

    Adam G.
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    Hello,

    It has been working for the last few days, but it has not been reliable at all. Sometimes the latency can be quite high (if I turn off the alarm it can take a few minutes before Tahoma updates the status). A couple of times Tahoma didn't even update the alarm status at all.

    I hope something can be done to improve the performance of this interface.

    Thanks,

    Adam

    Kim Seng N.
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    Ce matin cela fonctionnait et maintenant cela ne fonctionne plus... C’est encore chez VERISURE ?

    Bonjour Kim,

    Mercredi soir nous avons rentré une lenteur de réseau qui a durée quelques minutes, pouvez-vous me confirmer que tout est rentré dans l'ordre depuis ?

    Bonne journée,

    Kim Seng N.
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    Bonjour, je confirme. Cela fonctionne ce jour.
    Merci.

    Laury
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    Hello, I still facing some issue between Tahoma and Verisure.
    There were a couples delays on the status update over the last fews days
    Regards,
    Laury

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